cancel
Showing results for 
Show  only  | Search instead for 
Did you mean: 
Announcements
Want to learn some quick and useful tips to make your day easier? Check out how Calvin uses Replay to get feedback from other teams at Dropbox here.

Dropbox API Support & Feedback

Find help with the Dropbox API from other developers.

cancel
Showing results for 
Show  only  | Search instead for 
Did you mean: 

como posso checar se a pasta existe

como posso checar se a pasta existe

evertonmolina
Explorer | Level 4

prezados, gostaria de saber na api v2, como posso fazer para checar se uma pasta ja existe?

2 Replies 2

evertonmolina
Explorer | Level 4

utiliziei o getmetadata, se a pasta existir ok, se nao existir deve-se pegar a aexcção


@evertonmolina wrote:

prezados, gostaria de saber na api v2, como posso fazer para checar se uma pasta ja existe?


 

Greg-DB
Dropbox Staff

Usar /2/files/get_metadata é a maneira correta de verificar se um item já existe. Se assim for, você receberá os metadados de volta. Se não conseguir um erro de `path/not_found`.

---

Desculpe nossas traduções. Nossas traduções foram criadas usando um tradutor online. Nós gostaríamos de suportar todos os idiomas, mas atualmente não estamos equipados para fazê-lo. Aqui está a versão em inglês:

---

Please excuse our translations. Our translations were created using an online translator. We'd like to support every language, but we're not currently equipped to do so. Here is the English version:

---

Using /2/files/get_metadata is the correct way to check if an item already exists. If it does, you'll get the metadata back. If it doesn't you'll get a `path/not_found` error.

Need more support?
Who's talking

Top contributors to this post

  • User avatar
    Greg-DB Dropbox Staff
  • User avatar
    evertonmolina Explorer | Level 4
What do Dropbox user levels mean?