Announcements
Known issues updated. Learn more

yes

Highlighted

Dropboxen är full?? När jag kollar har dropboxen 1,84 TB kvar, varför får jag ändå kommentaren?

New member | Level 2

Dropboxen är full?? När jag kollar har dropboxen 1,84 TB kvar, varför får jag ändå kommentaren att Dropboxen är full.

Jag håller på och kopiera in bildfiler från USB-minnen och hårddisken.

min mailadress: [personal information removed for security purposes]

1 Reply

Re: Dropboxen är full?? När jag kollar har dropboxen 1,84 TB kvar, varför får jag ändå kommentaren?

Dropboxer

Hey there @Solveig - happy Monday and welcome to our Community!

From what I understand you must be getting an error about your computer's disk space - not your Dropbox quota - especially since you're seeing that you're well under your quota on our website (on your account's plan tab at https://www.dropbox.com/account/plan).

If you get this low disk space error and you see that you are still well below your quota on our website, it may be because your hard drive is out of free space. Because files stored in your Dropbox are also stored on your computer, your hard drive must have enough space to store the files that are in your Dropbox.

If you are on Windows, to check hard drive space, simply open up My Computer and the Explorer window should inform you of how much free space you have left. If it does not, right-click on your hard drive and click 'Properties'.

If you're on Mac, to check hard drive space, open up a Finder window and then press 'Cmd+Shift+C' and click on the Hard Drive icon. At the bottom of the window, it should tell you how much free space you have available.

To check hard drive space on Linux, open a terminal and type 'df -h' to see what percentage of disk space you're using.

Additionally, we have a feature called Selective Sync, which lets you choose which folders to sync to a particular computer — this is great for situations where you have files which you would like to keep but don't need them taking up space on your hard drive.

To learn more about Selective Sync, please read this Help Center article:

If you don't want to use Selective Sync at this time or just want to delete a file, please read this help center article instead:

Last but not least, there's also our Smart Sync feature which allows you to view everything in your Dropbox without overloading your hard drive space - all the while having everything available online and accessible just like regular files.

Click here for more information on Smart Sync: 

I hope this information helps clear things up while I remain at your disposal should you have any more questions.

PS: Apologies in advance for any typos or miss-spellings on the Swedish version - I used an online tranlsator. Click below to see it: 

More information

Hej där @Solveig  - Glad måndag och välkommen till vår gemenskap!

Från det jag förstår måste du få ett fel på datorns diskutrymme - inte din Dropbox-kvot - särskilt eftersom du ser att du är bra under din kvot på vår hemsida (på ditt kontoans flik på https: // www .dropbox.com / konto / planen).
Om du får det här felet med lågt diskutrymme och ser att du fortfarande ligger långt under din kvot på vår webbplats kan det bero på att hårddisken är ledig. Eftersom filer som är lagrade i din Dropbox lagras också på din dator måste hårddisken ha tillräckligt med utrymme för att lagra filerna som finns i din Dropbox.

Om du är på Windows, för att kontrollera hårddiskutrymme, öppnar du helt enkelt den här datorn och Utforskarfönstret ska informera dig om hur mycket ledigt utrymme du har kvar. Om det inte gör det, högerklicka på hårddisken och klicka på "Egenskaper".

Om du är på Mac för att kontrollera hårddiskutrymme, öppna ett Finder-fönster och tryck sedan på 'Cmd + Shift + C' och klicka på ikonen Hårddisk. I botten av fönstret ska det berätta hur mycket ledigt utrymme du har tillgängligt.

För att kontrollera hårddiskutrymme på Linux, öppna en terminal och skriv "df -h" för att se vilken procentuell diskutrymme du använder.

Dessutom har vi en funktion som heter Selective Sync, som låter dig välja vilka mappar som ska synkroniseras med en viss dator. Det här är bra för situationer där du har filer som du vill behålla men behöver inte dem att ta plats på hårdvaran kör.

Om du vill läsa mer om selektiv synkronisering läser du denna artikel i Hjälpcenter:

https://www.dropbox.com/help/syncing-uploads/selective-sync-overview
Om du inte vill använda Selective Sync vid den här tiden eller bara vill ta bort en fil, läs denna artikel i hjälpcentret istället:

https://www.dropbox.com/help/desktop-web/delete-files
Sist men inte minst finns också vår Smart Sync-funktion som låter dig se allt i din Dropbox utan att överbelasta ditt hårddiskutrymme - samtidigt som du har allt tillgängligt online och tillgängligt, precis som vanliga filer.

Klicka här för mer information om Smart Sync:

https://help.dropbox.com/desktop-web/smart-sync
Jag hoppas att denna information hjälper till att rensa upp saker medan jag står till ditt förfogande om du har några fler frågor.

PS: Förskräcker på förhand för alla typsnitt eller stavfel på den svenska versionen - jag använde en online-tranlsator.

Walter
Community Moderator @ Dropbox
https://dropbox.com/support

Heart Did this post help you? If so please give it a Like below. 
White check mark Did this post fix your issue/answer your question? If so please press the 'Accept as Solution' button to help others find it.
Arrows Counter Clock Still stuck? Ask me a question! (
Questions asked in the community will likely receive an answer within 4 hours!)

Reply
Loading...
Manage Account

Have a question? Our Dropbox Community is here to help!

Post your question or search for an answer below.

Learn more about using the Community by reading our Community Guidelines.

Hi anonymous,

If you need more help you can log a ticket with our Support Team here (expected response time 24 hours), or contact us on Twitter or Facebook.

For more info on available support options, see this article.

If you found the answer to your question, please 'like' the post to say thanks to the user!

Dropboxen är full?? När jag kollar har dropboxen 1,84 TB kvar, varför får jag ändå kommentaren?
293 Views
1 Reply
1 Like
Solved! : See solution
Who's talking
Top contributors to this post