cancel
Showing results for 
Show  only  | Search instead for 
Did you mean: 
Announcements
Learn all about how Alex on the Community team used Dropbox in college here!

Dropbox files & folders

Get in sync with the Dropbox Community. Our members can answer all your questions on Dropbox files and folders. Join a discussion or start your own today.

cancel
Showing results for 
Show  only  | Search instead for 
Did you mean: 

Cartella Dropbox su Mac - File su disco/File online

Cartella Dropbox su Mac - File su disco/File online

LucaBruzzone
Explorer | Level 4

Ciao a tutti, uso Dropbox su Mac con app e ho la cartella nella quale inserire i vari file da caricare. 

Se vado sulle info della cartella mi dice 24gb di grandezza di cui 10 su disco, questo nonostante io abbiamo selezionato tutti i file e con Smart Sync abbia spuntato "solo online". Effettivamente ora non posso più vedere l'anteprima dei file, sembrano come dovrebbe essere nella versione solo online dei collegamenti alla risorsa che nel caso mi serva verrà ri-scaricata. È però possibile che quei 10gb di spazio me li segni ancora? Questa domanda perché vorrei passare ad un piano con memoria più ampia però vorrei ben capire questo meccanismo file su pc/file online.

Grazie a tutti coloro che mi aiuteranno.

1 Accepted Solution

Accepted Solutions

Re: Cartella Dropbox su Mac - File su disco/File online

Jay
Dropboxer
Online-only files won't have any thumbnails, since the file isn't stored locally.

The Smart Sync setting I mentioned is the feature that allows it to save space on your machine, since they shouldn't be taking up space as it is.
---
I file solo online non avranno miniature, poiché il file non è archiviato localmente.

L'impostazione Smart Sync che ho menzionato è la funzione che consente di risparmiare spazio sulla tua macchina, poiché non dovrebbero occupare spazio così com'è.

Jay
Community Moderator @ Dropbox
dropbox.com/support

Heart Did this post help you? If so, please give it a Like below.
:arrows_counterclockwise: Still stuck? Ask me a question!
:pushpin: Tips & Tricks Find new ways to stay in flow or share your tips on how you work smarter with Dropbox.

View solution in original post

5 Replies 5

Jay
Dropboxer
Hi @LucaBruzzone, thanks for joining the Community!

As you're using Smart Sync, just to clarify, you have marked your Dropbox folder as online-only, is that correct?

If they're still taking up space, have you enabled the 'Smart Sync update for Mac' on this page online?

Keep me updated with any progress!
---
Ciao @LucaBruzzone, grazie per esserti unito alla Community!

Dato che stai usando Smart Sync, solo per chiarire, hai contrassegnato la tua cartella Dropbox come solo online, è corretto?

Se occupano ancora spazio, hai abilitato l '"aggiornamento Smart Sync per Mac" in questa pagina online?

Tienimi aggiornato con qualsiasi progresso!

Jay
dropbox.com/support

:pushpin: Tips & Tricks Find new ways to stay in flow or share your tips on how you work smarter with Dropbox.

LucaBruzzone
Explorer | Level 4

Grazie per la risposta. 

No quell'impostazione è su "No" però io vorrei visualizzare l'immagine del file (diciamo il collegamento) ma averlo poi fisicamente in Drive. È possibile una cosa del genere? Sennò se seleziono "Si" non vedrò proprio più i file e qualora volessi aprirli da quella cartella non posso richiamarli, corretto?

Jay
Dropboxer
Online-only files won't have any thumbnails, since the file isn't stored locally.

The Smart Sync setting I mentioned is the feature that allows it to save space on your machine, since they shouldn't be taking up space as it is.
---
I file solo online non avranno miniature, poiché il file non è archiviato localmente.

L'impostazione Smart Sync che ho menzionato è la funzione che consente di risparmiare spazio sulla tua macchina, poiché non dovrebbero occupare spazio così com'è.

Jay
dropbox.com/support

View solution in original post

LucaBruzzone
Explorer | Level 4

Ok, thanks 

Jay
Dropboxer
No worries, if you have any further queries, please let me know.

Enjoy your week ahead!

Jay
dropbox.com/support

Poll
Do you work or study in the creative industry? If so, which area?
If you use Adobe, don't forget to check out our latest integrations update here.
Who's talking

Top contributors to this post

What do Dropbox user levels mean?
Need more support?