cancel
Showing results for 
Show  only  | Search instead for 
Did you mean: 
Announcements
Check out how our Community members are using Dropbox here!
Close

Dropbox files & folders

Get in sync with the Dropbox Community. Our members can answer all your questions on Dropbox files and folders. Join a discussion or start your own today.

cancel
Showing results for 
Show  only  | Search instead for 
Did you mean: 

How can I use selective sync on a second machine? / Synchronisatie op nieuwe computer

Highlighted

How can I use selective sync on a second machine? / Synchronisatie op nieuwe computer

Helpful | Level 6

Ik ben een nieuwe windows computer aan het inrichten. Bij installeren van Dropbox gaf ik aan dat ik zelf de mappen wilde aangeven die ik gesynchroniseerd wil hebben. Ik heb alle mappen uitgevinkt. Toch zijn er een aantal bestanden gesynchroniseerd !!  Ik wil ze weer verwijderen, maar hoe voorkom ik dat ze meteen weer geupload worden?
Vervolgens wil ik de map Dropbox op mijn D schijf hebben ipv de C schijf. In de verkenner kan ik de map C:\\Dropbox echter niet knippen om ze op D: te plakken. Ik las ergens dat daar een speciale app voor is, maar die app wordt in Windows-store niet gevonden.
Hoe los ik dit op?

1 Accepted Solution

Accepted Solutions
Highlighted

Re: Synchronisatie op nieuwe computer

Helpful | Level 6

Hi Jay, I've decided to put a much bigger SSD drive in my computer. So Drobox will be no problem anymore. It can stay at the C drive. Thanks for your help.

Marij Franken

View solution in original post

7 Replies 7
Highlighted

Dropboxer
Dropboxer

Hi @MarijFr, thanks for posting today!

If you've de-selected folders via the selective sync window, are the folders still showing on you computer? What icon do they have there?

Additionally, if you want to move the Dropbox folder, you can do so using these steps.

Keep me posted!

Jay
Community Moderator @ Dropbox
https://dropbox.com/support

Heart Did this post help you? If so, please give it a Like below.
Still stuck? Ask me a question!
Tips & Tricks Find new ways to stay in flow or share your tips on how you work smarter with Dropbox.

Highlighted

Helpful | Level 6

Hi Jay, bedankt voor de reactie. 
De gesynchroniseerde bestanden bleek mijn eigen fout te zijn. Dat waren lossen bestanden die niet in submappen stonden. 
Op de nw computer wil ik eerst deze losse bestanden verwijderen uit de map op C:\ om daarna de lege Dropbox map naar D:\ te verplaatsen. Als ik alle bestanden selecteer en dan op Delete druk krijg ik voor elk bestand een paar keuzes:
- Dit niet meer vragen
- Annuleren
- Overal verwijderen
Ik wil ze niet "overal" verwijderen, maar alleen op de nw computer. Welke keuze neem ik dan? Zonder gevaar ze ook op andere plaatsen kwijt te raken?

Ik ben begonnen het stappenplan te volgen. Als ik punt 2 op de Avatar klik zie ik Synchroniseren hervatten en niet enkel Synchroniseren. Als ik dan Synchroniseren hervatten aanklik krijg ik weer de situatie met de drie keuzes, die ik hierboven beschreef. Ik weet nu niet hoe ik verder moet. Misschien kan ik beter de installatie van Dropbox verwijderen en opnieuw uitvoeren?

vr.gr. Marij

Highlighted

Dropboxer
Dropboxer

The option to delete everywhere means the files will delete from the Dropbox account, and if they're in a shared folder, also on the other members' accounts.

If the files do delete, and you're able to move the Dropbox folder to the D:, you can recover the files from the site from the deleted files page, provided you do this within 30 days.

Jay

Tips & Tricks Find new ways to stay in flow or share your tips on how you work smarter with Dropbox.

Highlighted

Helpful | Level 6

Hi Ray, I deleted all the files. So the Dropbox folder on C: is empty. But I can't delete that folder from the C drive. 

I made a folder on the D: drive. Then I went to Dropbox.com, selected the deleted files, choose one to place it back. But it was placed back at the C drive folder. I didn't get the choice which drive to take.

What to do now?

Highlighted

Helpful | Level 6

Hi Ray, I deleted all the files. So the Dropbox folder on C: is empty. But I can't delete that folder from the C drive. 

I made a folder on the D: drive. Then I went to Dropbox.com, selected the deleted files, choose one to place it back. But it was placed back at the C drive folder. I didn't get the choice which drive to take.

What to do now?

Highlighted

Dropboxer
Dropboxer

It sounds like you didn't use the option to move the Dropbox folder using the previous article I linked. How exactly are you trying to move the folder, when you reinstall the app, or through the app settings?

Jay

Highlighted

Helpful | Level 6

Hi Jay, I've decided to put a much bigger SSD drive in my computer. So Drobox will be no problem anymore. It can stay at the C drive. Thanks for your help.

Marij Franken

View solution in original post

Work Smarter with Dropbox

The way we work is changing. Share and discover new ways to work smarter with Dropbox in our community.

Sound good? Let's get started.
Who's talking

Top contributors to this post

What do Dropbox user levels mean?
Need more support?