cancel
Showing results for 
Show  only  | Search instead for 
Did you mean: 
Announcements
We are doing a little maintenance on the Dropbox Community at the moment, so please bear with us. Apologies for any inconvenience caused.

Dropbox files & folders

Get in sync with the Dropbox Community. Our members can answer all your questions on Dropbox files and folders. Join a discussion or start your own today.

cancel
Showing results for 
Show  only  | Search instead for 
Did you mean: 

Moving my Dropbox folder from C drive to D

Moving my Dropbox folder from C drive to D

noiteamworks
Explorer | Level 3

Buongiorno a tutti,

Ho un problema con il mio drob box, per errore è stato creato un team che poi è stato sciolto, in precedenza le mie cartelle in locale alloggiavano nel Disco D, dopo lo sciogliomento del team e il ripristino, la mia cartella di drop box è passata nel disco C del mio computer. causandomi dei problemi con il sistema di back up e software in locale collegati.

Abbiamo provato e riprovato la procedura di spostamento ma niente non li sposta e ci da errore nello spostamento.

Ci dice che dei file sono aperti, quando in realtà sono tutti chiusi.

Qualcuno può indicarmi la procedura giusta?

Abbiamo provato a creare una cartella nel disco D ed effettivamente li ha spostati, ma li sincronizza ancora nel disco C, poi la cartella reale di drob box si crea all'interno di questa cartella il che non è corretto.

Come facciamo a spostare i file correttamente dal C al D?

Grazie mille in anticipo

1 Reply 1

Re: Moving my Dropbox folder from C drive to D

Hannah
Dropboxer
Ehi @noiteamworks, grazie per il tuo post!

Hai provato a riavviare il computer, quando hai riscontrato questo problema?

Se hai riavviato e non ha aiutato, puoi provare a uscire dall'applicazione Dropbox e ad accedere di nuovo?

​​​​​​Fammi sapere come va!

-------

Hey @noiteamworks, thanks for your post!

Have you tried restarting your computer, when you encountered this issue?

If you restarted and it didn't help, can you try logging out of the Dropbox application and logging back in?

Let me know how it goes!

Hannah
Community Moderator @ Dropbox
dropbox.com/support

Heart Did this post help you? If so, please give it a Like below.
:arrows_counterclockwise: Still stuck? Ask me a question!
:pushpin: Tips & Tricks Find new ways to stay in flow or share your tips on how you work smarter with Dropbox.

Who's talking

Top contributors to this post

Hannah Dropboxer
What do Dropbox user levels mean?
Need more support?