cancel
Showing results for 
Show  only  | Search instead for 
Did you mean: 
Announcements
Learn all about how Alex on the Community team used Dropbox in college here!

Dropbox files & folders

Get in sync with the Dropbox Community. Our members can answer all your questions on Dropbox files and folders. Join a discussion or start your own today.

cancel
Showing results for 
Show  only  | Search instead for 
Did you mean: 

Renamed a shared folder (Chi ha una condivisione può rinominare cartella?)

Renamed a shared folder (Chi ha una condivisione può rinominare cartella?)

Simona M2021
New member | Level 2

Buongiorno. Nel mio account ho creato una cartella che ho poi condiviso con un'altra persona. Se questa persona rinomina la cartella in questione, lei vede la modifica ma io no, per me rimane nominata come all'origine. Stessa cosa funziona la contrario, quindi se io rinomino quella cartella, l'altra persona non vede la modifica. Con eventuali sottocartelle invece le modifiche si vedono sia se svolte da me che dall'altro utente. Come mai?

3 Replies 3

Re: Chi ha una condivisione può rinominare cartella?

Lusil
Dropboxer
Ciao @Simona M2021, grazie per aver postato la tua domanda qui.

Il contenuto all'interno delle cartelle condivise può essere modificato dal proprietario e da coloro che dispongono delle autorizzazioni di modifica. Tutte le modifiche apportate verranno sincronizzate per tutti.

Tuttavia, se la cartella condivisa stessa viene rinominata da un utente, tale modifica si rifletterà solo per lui e non per altri.

Per curiosità, vuoi che il nuovo nome della cartella venga sincronizzato anche per gli altri?

Dammi una spinta ogni volta che hai la possibilità di verificarlo, grazie!

PS. Ho incluso una versione tradotta del mio post, scusa per eventuali errori che potresti trovare in esso.

Hello @Simona M2021, thanks for posting your question here. 

Content inside shared folders can be edited by the owner and those with edit permissions. Any changes made to them will sync for everyone. 

However, if the shared folder itself is renamed by a user, that change will only be reflected for them and not others. 

Out of curiosity, do you want the new folder name to be synced for others as well?

Give me a nudge whenever you have the chance to check this out, thanks!

PS. I included a translated version of my post, sorry for any mistakes you might find thoughout it. 

Lusil
Community Moderator @ Dropbox
dropbox.com/support

Heart Did this post help you? If so, please give it a Like below.
:arrows_counterclockwise: Still stuck? Ask me a question!
:pushpin: Tips & Tricks Find new ways to stay in flow or share your tips on how you work smarter with Dropbox.

Simona M2021
New member | Level 2

La persona con la quale ho condiviso la cartella e le sotto cartelle ha potere di modifica. Ovviamente non è proprietario perchè lo sono io. Quindi, come posso fare per fare in modo che anche la modifica della cartella iniziale condivisa venga sincronizzata tra i vari account?

Lusil
Dropboxer
Se desideri che il nuovo nome appaia per ogni membro, dovrai annullare la condivisione della cartella, rinominarla e quindi ricondividerla.

Un'altra opzione che hai è chiedere a tutti i membri di rinominare la cartella condivisa da soli.

If you want the new name to appear for every member, you'll have to unshare the folder, rename it, and then re-share it.

Another option you have is to ask all the members to rename the shared folder themselves.

Lusil
Community Moderator @ Dropbox
dropbox.com/support

Heart Did this post help you? If so, please give it a Like below.
:arrows_counterclockwise: Still stuck? Ask me a question!
:pushpin: Tips & Tricks Find new ways to stay in flow or share your tips on how you work smarter with Dropbox.

Poll
Do you work or study in the creative industry? If so, which area?
If you use Adobe, don't forget to check out our latest integrations update here.
Who's talking

Top contributors to this post

What do Dropbox user levels mean?
Need more support?