cancel
Showing results for 
Show  only  | Search instead for 
Did you mean: 
Announcements
Learn all about how Alex on the Community team used Dropbox in college here!

Dropbox files & folders

Get in sync with the Dropbox Community. Our members can answer all your questions on Dropbox files and folders. Join a discussion or start your own today.

cancel
Showing results for 
Show  only  | Search instead for 
Did you mean: 

info - I downloaded the app but now my whole desktop is in Dropbox, how can I stop this?

info - I downloaded the app but now my whole desktop is in Dropbox, how can I stop this?

clelia99
New member | Level 2

Buonasera

ho appena scaricato dropbox sul mio computer e mi sono accorta che tutto il desktop è stato messo su dropbox con tutte le cartelle che avevo sul desktop, come posso fare a togliere delle cartelle e lasciarne solo alcune su dropbox? 

la mia paura è che se elimino le cartelle che sono state inserite su dropbox le perdo anche dal computer o sul computer rimangono ?

grazie e scusate 

7 Replies 7

Re: info - I downloaded the app but now my whole desktop is in Dropbox, how can I stop this?

Daphne
Dropboxer
Ciao @clelia99, grazie per il post!

Sembra che tu abbia abilitato il backup del computer durante la configurazione dell'app sul tuo computer.

Puoi disabilitarlo con i passaggi descritti nella parte inferiore di questo articolo.

Fammi sapere come va!
----
Hello @clelia99, thanks for posting!

It sounds like you enabled computer backup when setting up the app on your computer.

You can disable this with the steps outlined towards the bottom of this article.

Let me know how it goes!

Daphne
Community Moderator @ Dropbox
dropbox.com/support

Heart Did this post help you? If so, please give it a Like below.
:arrows_counterclockwise: Still stuck? Ask me a question!
:pushpin: Tips & Tricks Find new ways to stay in flow or share your tips on how you work smarter with Dropbox.

Help Me !

HermesFly
Explorer | Level 4

Scusate ma non conosco l'Inglese...

Volevo sincronizzare solo alcune cartelle ma ho avviato inavvertitamente la sincronizzazione del mio MAC , mi è sparito tutto quello che avevo sul desktop e mi si è cambiato lo sfondo 😱.

Come posso tornare in dietro ? 

Grazie.

(Translated with Google)
Sorry but I don't know English ...
I only wanted to sync some folders but I accidentally started syncing my MAC, everything I had on my desktop disappeared and my wallpaper changed ‌😱‌.
How can I go back?
Thank you.

Re: Help Me !

Daphne
Dropboxer
Hey @HermesFly!

Dato che stai riscontrando un problema simile, dai un'occhiata al mio post qui.

Tienimi aggiornato su come va!
-----
Hey @HermesFly!

Since you're having a similar issue, please take a look at my post here.

Keep me posted with how it goes!

Daphne
dropbox.com/support

:pushpin: Tips & Tricks Find new ways to stay in flow or share your tips on how you work smarter with Dropbox.

HermesFly
Explorer | Level 4

Grazie #Daphne !

Ho Fermato il Backup del mio Mac . 

Domanda: posso sincronizzare solo alcune cartelle ? dall'App di Dropbox mi fa sincronizzare solo le tre cartelle: Desktop, Documenti e Downloads. ( ho un account basic ).

Grazie  

----

Thanks #Daphne!

I have stopped the backup of my Mac.

Question: Can I only sync some folders? the Dropbox App makes me synchronize only the three folders: Desktop, Documents and Downloads. (I have a basic account).

Thank you

Daphne
Dropboxer
Grazie per avermi contattato qui @HermesFly!

Se desideri sincronizzare altre cartelle con Dropbox, dovrai spostarle nella cartella Dropbox sul tuo computer.

Queste 3 cartelle sono le uniche disponibili per la funzione di backup del computer, per eseguire il backup delle cartelle senza spostarle nella cartella Dropbox.

Qualsiasi altra cosa che desideri sincronizzare dovrà essere spostata nella cartella Dropbox sul tuo computer.
----
Thanks for getting back to me here @HermesFly!

If you want to sync other folders with Dropbox, you'll need to move them into the Dropbox folder on your computer.

These 3 folders are the only ones available for the computer backup feature, to backup the folders without moving them into the Dropbox folder.

Anything else that you want to sync, will need to be moved into the Dropbox folder on your computer.

Daphne
dropbox.com/support

HermesFly
Explorer | Level 4

Scusa #Daphne,  

ma se sposto una cartella dal mio desktop a Dropbox , questa sparisce dal desktop . io vorrei averla sul desktop e in Dropbox che si sincronizza ogni volta che la modifico dal desktop. 

---

Sorry #Daphne,
but if I move a folder from my desktop to Dropbox, it disappears from the desktop. I'd like to have it on the desktop and in Dropbox which syncs every time I change it from the desktop.

Daphne
Dropboxer
Con il backup del computer, non sarai in grado di scegliere le sottocartelle dal desktop, temo, solo l'intera cartella.

Dal momento che vuoi solo eseguire il backup di una sottocartella dal desktop, l'opzione migliore che potrei suggerire sarebbe quella di spostare la cartella su Dropbox e creare un collegamento alla cartella sul desktop.

Altrimenti, potresti trovare un'app di terze parti per aiutarti a sincronizzare la cartella mentre si trova al di fuori della cartella Dropbox, con una rapida ricerca sul web.

Spero che questo aiuti!
---
With the computer backup, you won't be able to choose subfolders from the Desktop I'm afraid, only the whole folder.

Since you just want to backup a subfolder from the Desktop, the best option I could suggest would be to move the folder to Dropbox, and create a shortcut to the folder on your Desktop.

Otherwise, you may be able to find a third party app to assist you with syncing the folder while it's located outside the Dropbox folder, with a quick web search.

I hope this helps!

Daphne
dropbox.com/support

Poll
Do you work or study in the creative industry? If so, which area?
If you use Adobe, don't forget to check out our latest integrations update here.
Who's talking

Top contributors to this post

What do Dropbox user levels mean?
Need more support?