cancel
Showing results for 
Show  only  | Search instead for 
Did you mean: 
Announcements
Whether you are transferring a single drive, a team or an entire organization, Movebot's cloud migration tool has been built to make your Dropbox migration simple - learn all about it here.

Dropbox installs & integrations

Connect your tools and content together with help from the Dropbox Community. Join a discussion or post a question of your own to get started.

cancel
Showing results for 
Show  only  | Search instead for 
Did you mean: 

problema nella rinomina di file su dropbox

problema nella rinomina di file su dropbox

Gianluca4
New member | Level 2

Salve, mi chiamo Gianluca

Ho un problema con dropbox. Qunado devo rinominare una foto o un video, una volta scritto ad esempio "Gianluca foto 1" e clicco invio, questa foto finisce direttamente sull'applicazione ZOOM.

Probabilmente qualche settimana fa ho cliccato qualcosa di sbagliato che mi ha fatto fare un collegamento con zoom.

Si può risolvere?

Grazie, attendo un vostro riscontro.

1 Reply 1

Re: problema nella rinomina di file su dropbox

Lusil
Dropboxer
Ehi @Gianluca4, vediamo cosa possiamo fare su questo insieme.

Potreste fornirmi i passaggi esatti da eseguire per rinominare un file o una cartella?

Lo fai direttamente dal sito web o tramite la tua app desktop o mobile?

Uno screenshot di tutti i messaggi di errore che ricevi nel frattempo, sarebbe di grande aiuto.

Resto in attesa di un tuo riscontro!

PS. Ho incluso una versione tradotta del mio post, scusa per eventuali errori che potresti trovare.

Hey @Gianluca4, let's see what we can do on this together. 

Could you provide me with the exact steps you take to rename a file or a folder?

Do you do it directly from the website, or via your desktop app or mobile app?

A screenshot of any error messages you get in the meantime, would be super helpful. 

Looking forward to hearing back from you!

PS. I included a translated version of my post, sorry for any mistakes you might find.

Lusil
Community Moderator @ Dropbox
dropbox.com/support

Heart Did this post help you? If so, please give it a Like below.
:arrows_counterclockwise: Still stuck? Ask me a question!
:pushpin: Tips & Tricks Find new ways to stay in flow or share your tips on how you work smarter with Dropbox.

Who's talking

Top contributors to this post

Lusil Dropboxer
What do Dropbox user levels mean?
Need more support?