cancel
Showing results for 
Show  only  | Search instead for 
Did you mean: 
Announcements
Want to learn some quick and useful tips to make your day easier? Check out how Calvin uses Replay to get feedback from other teams at Dropbox here.

Dropbox API Support & Feedback

Find help with the Dropbox API from other developers.

cancel
Showing results for 
Show  only  | Search instead for 
Did you mean: 

SDK javascript : Tester la validité de la clé

SDK javascript : Tester la validité de la clé

yvancoyaud
Helpful | Level 6

Bonjour,

 

Pour accèder a mes fichiers Dropbox, je créé l'objet dbx comme suis:

dbx = new Dropbox.Dropbox({accessToken: DROPBOXAPIKEY});

 dbx à toujours une valeur, même si la clé n'est pas valide.

Comment puis-je tester dbx pour savoir si la clé est valide ou non ?

 

Merci de votre réponse.

Yvan COYAUD

1 Reply 1

Greg-DB
Dropbox Staff

Un jeton d'accès peut être révoqué à distance à tout moment, vous devez donc effectuer un appel API réel pour vérifier s'il est toujours valide.

 

Je recommande d'utiliser usersGetCurrentAccount pour cela, car il n'a aucun effet secondaire.

---

S'il vous plaît excusez nos traductions. Nos traductions ont été créées en utilisant un traducteur en ligne. Nous aimerions soutenir toutes les langues, mais nous ne sommes pas équipés pour le faire. Voici la version anglaise:

---

Please excuse our translations. Our translations were created using an online translator. We'd like to support every language, but we're not currently equipped to do so. Here is the English version:

--- 

An access token can be revoked remotely at any time, so you need to make an actual API call to check if it's currently still valid. 

 

I recommend using usersGetCurrentAccount for that, since it doesn't have any side effects.

Need more support?
Who's talking

Top contributors to this post

  • User avatar
    Greg-DB Dropbox Staff
What do Dropbox user levels mean?