One month down in 2025: How are your resolutions coming along? Check out how to get back on track here.
Forum Discussion
Jackson da Cost
10 years agoNew member | Level 2
Download folder as a Zip File, limite 1gb? I need you to work with folders 2,3,5,10gb
Translate from Portuguese Brazil to English
I have a serious problem here
I use dropbox in a professional way to share files rendered for my clients, I am more losing customers because of dropbox, clients are unable to download the files sent.
Suppose we made a render a 3D animation with 50gb
Folder: House (50gb)
10 subfolders with 5gb each and with 1500 frames / .png photos
Oh my client does not sign dropbox and generate a link, it enters the folder and see there 1500 frames, but can not download it using the OPTION ZIP FILE.
It gives a message that can not generate a zip, then that bore me a serious problem, my client can only download the files one by one it would be impossible.
I noticed that folder above 1gb it does not generate the .ZIP for customer download.
This is a huge problem, I would like to solve?
Briefly, is giving me a lot of headaches, do not fear to be separating and creating smaller folders with 500mb for example to enable the feature to download the entire folder in ZIP, need that lowered the 2,3,5,10gb folder with a only .ZIP file
Someone from the technical part of the dropbox can solve this for me?
Original text
estou com um problema sério aqui
Eu uso o dropbox de forma profissional para compartilhar arquivos renderizados para meus clientes, mais estou perdendo clientes por causa do dropbox, os clientes não conseguem baixar os arquivos que envio.
Suponhamos que fiz um render de uma animação 3D com 50gb
Pasta: Casa (50gb)
10 subpastas com 5gb cada uma e com 1500 frames/fotos .png
Ai o meu cliente não assina dropbox e gero um link, ele entra na pasta e vê lá os 1500 frames, porém não consegue baixar ele usando a OPÇÃO ZIP FILE.
Ele dá uma mensagem que não pode gerar um zip, ai que me gerou um problema grave, que meu cliente só consegue baixar os arquivos um a um que seria impossível.
Reparei que pastas acima de 1gb ele não gera o .ZIP para o cliente fazer download.
Esse é um enorme problema, teria como resolver?
Momentaneamente, está me dando muita dor de cabeça, não temo como ficar separando e criando pastas menores com 500mb por exemplo para ativar o recurso para baixar a pasta inteira em ZIP, precisaria que baixasse a pasta de 2,3,5,10gb com um só arquivo .ZIP
Alguém da parte técnica do dropbox pode resolver isso para mim?
- Ed
Dropbox Staff
Oi Jackson
Pela web existe um limite de até 1GB para a opção de baixar como ZIP funcionar. Como seus arquivos juntos são muito maiores do que isso, você precisaria quebrá-los em pastas menores, como você já mencionou, com o máximo de 1GB, pra assim não ter problema.
Essa limitação não ocorre caso seu cliente use o cliente para desktop, mas ele precisa ter uma conta com espaço suficiente para armazenar esses arquivos que você está compartilhando (nesse caso você compartilharia uma pasta ao invés de um link).
About Faça uma pergunta
Encontre respostas nas conversas iniciadas por outros usuários. Se não encontrar o que está procurando, faça uma pergunta.
Need more support
If you need more help you can view your support options (expected response time for an email or ticket is 24 hours), or contact us on X or Facebook.
For more info on available support options for your Dropbox plan, see this article.
If you found the answer to your question in this Community thread, please 'like' the post to say thanks and to let us know it was useful!